Home » FAQ

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Vind hieronder het antwoord op de meestgestelde vragen.

Q: Hoe ziet de inhoud van de box eruit?

A: In de box zitten alle ingrediënten voor 3 complete maaltijden. Alleen de echte basisproducten dien je zelf in huis te hebben om het gerecht af te maken. Basisproducten zijn: boter, olie, azijn, peper, zout, suiker en  nootmuskaat. Van de 3 maaltijden zal er doorgaans 1 maaltijd bestaan uit aardappelen, groente en vlees.  Ook zal er wekelijks 1 vegetarische maaltijd in de box zitten. 


Q: Zijn alle producten in de box biologisch?

A: Nee, er zullen regelmatig biologische producten in de box zitten, maar hier wordt niet specifiek op geselecteerd. De focus van Maaltijdbox Altena ligt op het lokale aspect van de producten.


Q: Kan er rekening gehouden worden met een dieet of allergie?

A: Nee, in principe niet. Als wij met diëten en/of allergieën rekening moeten houden, wordt het logistiek-technisch te ingewikkeld. In eerste instantie is er ook alleen keuze uit een 2- of 4-persoonsbox, maar als wij op den duur de indruk krijgen dat er vraag is naar bijvoorbeeld een vegetarische variant, zullen wij dit zeker in overweging nemen. 


Q: Wat kan ik doen als ik op het tijdstip van bezorging niet thuis ben?

A: Als je op zaterdag even van huis bent, hang dan een briefje op de deur, waarop je aangeeft waar we de box rondom je huis neer kunnen zetten. Hangt dit briefje er niet? Dan zetten wij de box bij de voordeur. Je ontvangt een bevestiging dat we de box hebben bezorgd. 

Als je onverwacht de gehele zaterdag, of een gedeelte daarvan niet thuis bent, kan je via een SMS of Appje laten weten op welk alternatief adres we de box kunnen bezorgen (binnen de gemeente Altena). Dit dien je vóór 08:30 uur op de bezorgdag te melden via 06 37476698. Ben je meerdere dagen weg? In dat geval kun je de maaltijdbox één of meerdere weken pauzeren. 


Q: Is het mogelijk om de box eerst uit te proberen?

A: Ja, dit is mogelijk. Je probeert standaard 2 boxen uit (2 weken). De eerste week kun je de box met 10% korting proberen. De tweede week loopt vanzelf door tegen het normale tarief. De box is na de tweede week wekelijks op te zeggen. Let wel op: er geldt een opzegtermijn van 1,5 week.


Q: Hoe kan ik betalen?

A: De eerste keer dat je de box bestelt, betaal je via iDeal. Bij het bestellen van de eerste box ga je automatisch akkoord met de mogelijkheid tot automatische incasso. Je krijgt binnen een week na aanmelding een e-mail om je abonnement te bevestigen. Als klant hoef je dus na de eerste keer niets meer te doen, alle betalingen gaan automatisch.


Q: Hoelang na bestelling krijg ik de eerste box?

A: Dit hangt af van je besteldatum. Doorgaans komt de box 1,5 week na het plaatsen van de bestelling. Aangezien wij tegen verspilling zijn, willen wij bij de leveranciers een zo exact mogelijk aantal producten afnemen. Hierdoor duurt het iets langer voor je de eerste box ontvangt. Als je dus op dinsdag vóór 23:59 uur bestelt, zal de eerste box op zaterdag de week erna worden geleverd.


Q: Op welke dag wordt de box bezorgd?

A: De box wordt standaard bezorgd op zaterdag. Vanaf 08:30 uur gaan wij voor jullie op stap. We streven ernaar om alle boxen vóór 17:00 uur bezorgd te hebben. Op die manier kun je dezelfde avond nog aan de slag met de verse producten. Mocht 17:00 uur voor ons niet haalbaar zijn, dan nemen we contact met je op.


Q: Komen alle producten in de box uit Altena?

A: Nee. Wij proberen zoveel mogelijk producten uit Altena of uit direct aangrenzende regio's te halen, maar bijvoorbeeld in het voorjaar zijn groenten in de regio moeilijk verkrijgbaar. Ook verse kruiden en bijvoorbeeld rijst kunnen wij niet uit Altena halen. Hiervoor zullen wij dus verder moeten kijken. Desondanks houden wij altijd onze doelstelling in het achterhoofd: zijn de producten met aandacht voor mens, dier en milieu tot stand gekomen? Eerlijke handel staat bij Maaltijdbox Altena centraal. 


Q: Hoeveel maaltijden bevat de box?

A: In de box zitten de ingrediënten voor 3 complete maaltijden. Sommige producten zijn niet te verkrijgen in een afgepaste hoeveelheid, hierdoor zal het geregeld voorkomen dat je met de overgebleven producten nog een extra gerecht kunt maken.


Q: Wordt de box het hele jaar door bezorgd?

A: Nee. Er zijn 2 periodes waarin wij de maaltijdbox niet leveren. Dit betreft 4 weken in de zomervakantie, namelijk van 7 tot en met 28 augustus. De eerstvolgende box na de zomervakantie wordt op 4 september geleverd. De tweede periode betreft de kerstvakantie, wij leveren 25 december en 1 januari niet. Uiteraard worden de automatische betalingen in deze periodes door ons stopgezet. 


Q: Hoe kan ik mijn abonnement wijzigen, pauzeren of stopzetten?

A: Via de website kun je onder het kopje 'contact' 3 subpagina's vinden. Klik op de desbetreffende subpagina en vul het formulier in. Klik op 'verstuur' en wij gaan direct met je verzoek aan de slag. Let op: er  geldt een opzeg- of verwerkingstermijn van 1,5 week, dus geef je verzoek op tijd door!


Q: Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

A: Het is mogelijk om via het contactformulier op de website contact met ons op te nemen. Wij snappen het goed dat je snel antwoord wilt, als je een dringende vraag hebt. In dat geval kun je ons ook telefonisch bereiken via: 06 37476698. Dus heb je vragen, opmerkingen, tips, suggesties of klachten? Laat het ons weten! 


Staat je vraag hier niet tussen? Geen probleem! Neem gerust contact met ons op door middel van het contactformulier onder het kopje 'contact'.